Jarduera amaitu ondoren, irakasleak erantzun zuzenak emango dizkigu, erantzun horiek erkatu egingo ditugu, eta, ondoren, simulazioarekin egiaztatuko ditugu; azkenik, eztabaida bat egingo dugu.
Eztabaida egiteko, honako galdera hauek hartuko ditugu kontuan; lehenik, talde txikian eztabaidatuko ditugu, eta, gero, ikasgelako talde osoaren artean.
EZTABAIDA:
- 1.- Etxearen barruko tenperatura 23 ºC-an mantendu nahi dugunean:
-
Kolore beltzeko teilatuen kasuan, energia-kontsumoa zergatik murrizten da kanpoko tenperatura baxua denean, eta zergatik handitzen da kanpoko tenperatura igotzean?
- 2.-Zer-nolako eragina du kolore zuriak etxearen barruko tenperatura 23 ºC-an mantentzeko? Nola aldatzen da energia-kontsumoa? Gauza bera gertatuko al litzateke teilatu gorriarekin?
-
Terminoaren definizioa
- 3.-Klima beroen kasuan, hau da, 20 ºC baino gehiago egiten duen tokietan, zein izango litzateke gure aholkua aukeratu beharreko teilatuaren koloreari dagokionez? Zergatik?
-
Más de 20ºC
- 4.-Klima hotzen kasuan, 20 ºC-tik beherakoetan, zein izango litzateke gure aholkua aukeratu beharreko teilatuaren koloreari dagokionez? Zergatik?
-
Menos de 20ºC
Jarduera amaitu ondoren, eztabaida txiki bat egingo dugu ikasgelan gai hauen inguruan. Lehenik, bakarka hausnartuko dugu:
- Galdera guztiei erantzun diet.
- Non izan dut zailtasunik handiena eta zergatik?
- Testu guztiak ulertu ditut.
- Ulertu dut zein den material ezberdinak erabiltzearen arrazoia energia aurrezten laguntzeko.
- Ulertu dut zein den energia-kontsumoaren eta atmosferara igortzen diren gas kutsagarrien arteko erlazioa.