Saltatu nabigazioa

Uharte Berdea

Energia-iturriak

Ba al zenekien munduko bost pertsonatik batek ez duela elektrizitaterik? Horietatik % 85 landa-eremuetan bizi da (International Energy Agency, 2010). Era berean, urruneko eremuetan bizi diren eta sareko sarbidea duten biztanle gehienak ez daude sare nazional batera konektatuta; aitzitik, energia elektrikoa sortzeko beste modu batzuk aurkitu behar dituzte. 

Eskala txikiko energia berriztagarrien teknologiak, askotan, energia elektrikoa sortzeko aukera bideragarri eta merkeagoak izaten dira. Energia berriztagarriak, mundu garatuan zeregin garrantzitsua betetzeaz gain, pobrezia gainditzeko ezinbesteko baldintza izan daitezke garapen bidean dauden herrialdeentzat. 

PublicDomainPictures. Uharte Berdea (Jabari publikoa)

Jarduera honetan, Uharte Berdean elektrizitatea sortzeko erabil daitezkeen balizko energia berriztagarriak ikertuko ditugu, haien ezaugarri geografikoak eta baliabide naturalen erabilgarritasuna kontuan hartuta.

Uharte Berdea

Iraupena:
2 saio
Taldekatzea:
Talde txikian

Uharte Berdeko gobernuak eskala txikiko energia berriztagarrietan inbertitzea erabaki du, elektrizitatea sortzeko baliabide gisa. Zientzialari on gisa, uharteko komunitate bakoitzarentzat egokienak diren energia-aukerak identifikatuko ditugu.

Ataza hau lauko taldeetan egingo dugu. Talde bakoitza uharteko lau komunitateetako baten ordezkari izango da, eta komunitate bakoitzak bost herri izango ditu.

Uharteko komunitateak eta taldeak:

TALDEAK KOMUNITATEAK
1. TADEA
  • Basamortua
2. TALDEA
  • Mendia
3. TALDEA
  • Termak
4. TALDEA
  • Itsaslabarrak

    Talde bakoitzak informazio-fitxa hauek izango ditu:

    • Bere komunitateari buruzko informazio-fitxak (mapa eta baliabide naturalak)
    • Energia berriztagarriei buruzko informazio-fitxak
    • Lan-fitxa (erabakiak)

    Talde bakoitzak bere komunitatea eta energia-fitxak ikertu ondoren, bere komunitatearentzako energia gomendagarrienak zein diren erabaki beharko du, eta lan-fitxa batean jaso beharko ditu. Azkenik, lortutako emaitzei buruzko eztabaida egingo dugu ikasgela osoaren artean.

    Has gaitezen!

    1. jarduera: Komunitatearen fitxak aztertzen

    Komunitatea eta horrek izan ditzakeen baliabide naturalak non kokatzen diren azaltzen duen informazioa mapa hauetan aurkituko dugu:

    Mª Jesús Serna. Fitxa1 (Jabari publikoa)
    Mª Jesús Serna. Fitxa 2 ((Jabari publikoa)
     Ficha 1 Ficha 2

    Talde bakoitzak bere komunitatea aztertuko du, eta komunitate horrek dituen baliabide naturalak idatziko ditu.

    2. jarduera: Energia berriztagarriei buruzko fitxak

    Gure komunitatea non dagoen eta zer baliabide dituen jakin ondoren, erabil ditzakegun energien fitxak aztertuko ditugu. Fitxa horiek irudien galerian aurkituko ditugu. Energia berriztagarriei buruzko fitxak (deskargatu odt dokumentu editagarria eta pdf formatua).

    Ondorioak eta eztabaida

    Informazio gehiago eskuratzen dugunean, gure talde txikian ondorioak ateratzeko unea izango da, eta, ondoren, eztabaidari ekingo diogu ikasgela osoaren artean.

    3. jarduera: Ondorioak


    Tumisu . Ideiak (Jabari publikoa)

    Talde bakoitzak bere komunitatea eta energia-fitxak ikertu ondoren, bere komunitatearentzako energia gomendagarrienak zein diren erabaki beharko du, eta, horretarako, bere lan-fitxa izan beharko du kontuan.

    TALDEA

    KOMUNITATEA

    Komunitatearen ezaugarriak eta baliabide naturalak

    • Ezaugarriak:
    • Baliabide naturalak:

    Balizko energia erabilgarriak

    • Energiak:

    Azken erabakia:

    Erabili beharreko energia:

    • Erabili beharreko energia:
    • Zergatik?:

    4. jarduera: Eztabaida

    Talde bakoitzak bere erabakiak ikasgela osoari azalduko dizkio, eta erabilitako zailtasunak adieraziko ditu.

    Erantzun guztiak dira balekoak. Garrantzitsuena erabakiak justifikatzen jakitea da.

    • Talde guztiek beren azalpenak egin ondoren, honako taula hau osatuko dugu:
    ENERGIA ITURRIAK TALDE-KOPURUA

    Haizea

    Eguzki-energia

    Ura (hidroelektrikoa, marea-energia, uhinen energia)

    Geotermala

    Biologikoa (biomasa, biogasa)

     Eztabaidatu:

    • Zein energia-iturri erabiltzen da gehien? Zergatik?

    Ebaluazioa eta hausnarketa

    Ataza amaitu ondoren, gure ikaskuntza-egunkarian hausnarketa egiteko une bat har dezakegu. Hona hemen hainbat iradokizun:

    • Zer ikasi dut?
    • Prozesuan zehar zerk harritu nau gehien? Zergatik?
    • Aldatu al dut aurretik nuen iritzirik? Zein?
    • Zer izan da zailena? Zergatik?

    Ebaluazioa

    Ataza hau eskala hauekin ebaluatuko dugu:

    1- Zientzietako ahozko azalpenetarako eskala generikoa (deskargatu odt formatu editagarrian eta pdf formatuan).

    escala

    2.- Zientziei buruzko eztabaidak ebaluatzeko eskala generikoa (deskargatu odt formatu editagarrian eta pdf formatuan)

    escala

    Creado con eXeLearning (Ventana nueva)