Saltatu nabigazioa

Oinarrizkoa berrikustea

Ziurrenik aurreko hezkuntza-etapan aztertu dugu ekosistema baten konposizioa eta funtzionamendua, eta ziur dagoeneko ezagunak ditugula sarrerako ataza honetan landuko ditugun kontzeptuak. Baina, hasieratik hasi behar denez, bideo batzuen eta joko baten bidez berrikusiko ditugu. 

Ecosistemas
Paxala. Ekosistemak (CC BY-SA)

Gero, HBI honetan zehar, kontzeptu horiek aletuko ditugu eta haietan sakonduko. Ziur dagoeneko asko dakigula! 

Ataza: Oinarrizkotik hastea

Iraupena:
1 ordu
Taldeak:
Bikoteak/Taldeak

1.- Has gaitezen bikoteka lanean. Ikus ditzagun arretaz  bi bideo motz hauek:

Ignacio Toni Echeverria. Ekosistema baten osagaiak (YouTubeko lizentzia estandarra)
Naturateka Eskolatik zientziara. Harremanak ekosisteman ((YyoTubeko lizentzia estandarra))

Ikusi ahala, gure koadernoan honako definizio hauek idatziko ditugu:

Ekosistema / Biotopoa / Biozenosia / Harreman trofikoak / Ekoizleak/ Autotrofoa / Fotosintesia / Elikakatea / Kontsumitzaileak/ Heterotrofoa / Belarjalea/ Haragijalea / Deskonposatzaileak

Jarraian, lauko taldetan, denon artean berrikusi edo osatuko ditugu definizioak.


2.-Taldeetan jarraituko dugu, taula-joko eta galdera hauen bidez berrikusteko. 

Honako hau da jokoaren dinamika:

  1. Talde bakoitzak taula bat, galdera-fitxak eta koloretako gometsak izango ditu. Txartelak moztu eta multzo batean nahas daitezke.
  2. Taldeko kide bat hasiko da: galdera bat aukeratu eta erantzun egingo du, gainerakoei zergatia azalduz. Ondoren gomets bat jarriko du taulan, dagokion lekuan.
  3. Gainerakoak ados bagaude, taldeko hurrengo kideak bigarren galdera hartuko du. Ados ez bagaude, bigarren kideak aurreko galderari erantzungo dio.
  4. Prozesu horri jarraituko diogu, denok ados egon eta galdera guztiei erantzun bitartean.
  5. Autoebaluazioa egingo dugu: zenbat asmatu ditugun, zenbat ez, zer azpimarratu behar dugun, etab.

TAULA


Ecosistema de bosque
Pilar Etxebarria. Irudi libreak dituen konposizio propioa. Basoaren ekosistema (Domeinu publikoa)

Konposizioan erabilitako irudi libreak  Basoa. brgfx. DP  / Basoko izaki bizidunak. Makrobektorea. DP / Mikroorganismoak. Pch.vector. DP / Barraskiloa. Latorrizko gizona. CC BY-SA 2.0 / Igela eta Arraina. FreeSVG. DP

TXARTELAK


Hausnarketa eta ebaluazioa

Ataza amaitu ondoren, une egokia izan daiteke gure ikaskuntza-egunerokoan hausnarketa egiteko. Hauek izan daitezke egin ditzakegun galdera batzuk:

  • Zer ikasi dut?
  • Prozesuan zehar zerk harritu nau gehien? Zergatik?
  • Aldatu al dut aurretik nuen iritzirik? Zein?
  • Zer izan da zailena? Zergatik?

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)