Saltatu nabigazioa

Opari jasangarria

Gaiaren amaierara iritsi gara, zehatz-mehatz ezagutzen ditugu ekosistemen osaera eta funtzionamendua eta gizakiok ekosisteman eragiten ditugun inpaktuak, eta, gainera, etorkizun hobea izateko ohitura jasangarriak ikertu ditugu. Unea iritsi da guztia amaierako lan batean laburtzeko.

Carátulas CD.
pxhere. CDen karatulak (CC0)

Oso proiektu sortzaile bat proposatzen dizuegu: amaierako lana opari moduan paketatzea ikaskide batentzat; eta, ez dago modu hoberik birziklatutako objektu batekin egitea baino!! Jarraian azalduko dizuegu nola.

Ataza: Opari jasangarria

Iraupena:
1,5 ordu
Taldeak:
Banaka

Amaierako lan sortzailea egingo dugu: gure ikaskideetako bati ohiko objektu birziklatu bat oparitzea, CD baten karatula alegia. Ziur etxean baten bat hutsik daukagula!

Prozedura:

  1. Gutako bakoitzak bere etxean landuko du proiektua formatu digitalean. Testu-dokumentu batean edo diapositibetan egin dezakegu.
  2. Amaitutakoan, gure irakasleari posta elektronikoz bidaliko diogu, balora dezan.
  3. Behin ikasgelan, gure irakasleak lanak inprimaturik itzuliko dizkigu. Klase batean, dena antolatu eta birziklatutako CD-kutxa batean sartuko dugu. CDa ikaskide bati oparituko diogu, inor oparirik gabe ez geratzeko moduan.
  4. Ikaskide horrek CDa bere etxera eramango du eta “Unboxing” bat egingo du, hau da, minutu gutxi batzuetan bere burua grabatuko du mugikorrarekin opariari bilgarria kendu eta edukia baloratzen duen bitartean.
  5. Gero, guztion artean erabakitzen dugun webgune batean jarriko ditugu bideoak (# duen sare sozial bat, klaseko orrialde edo blog bat, taula birtual bat, etab.), bideo guztiak ikusi ahal izateko.

Ondoren, CDan sartu behar duguna deskribatuko dugu. Hori gutxienekoa da; izan ere, gure sormena baliatu dezakegu, eta lan gehiago egin, bai artistikoak, bai zientifikoak.

  1. Hunkitu gaituen argazki bat, iruzkin batekin. Hori izango da CDaren karatula.
  2. Ikasitakoa laburbiltzen duen film edo komiki baten argumentua. Testua, gutxienez, orri batekoa izango da alde batetik, eta, gehienez, bi aldekoa. Gauza bera komikiko binetentzat. Inprimatu ondoren, tolestu eta CDan jarriko dugu. Jakina, argudio horrek gutxienez honako hauek aipatu beharko ditu: Gizakien jardueraren eraginik garrantzitsuenak ekosistemetan, garapena eta ohitura jasangarriak, gehiegizko kontsumoa, ekonomia zirkularra eta 3 Rak. 
  3. Ingurumenari buruzko egunkariko albiste positibo bat.
  4. QR kode bat, ingurumen-arazo bati buruz sentsibilizatzeko gustatu zaigun bideo bat gomendatzeko. Horretarako, bideoa aukeratu, bere URLa kopiatu eta kode horiek lortzeko doako web-aplikazio ugarietako batean itsatsi besterik ez dugu egin behar. QRa testu batean kopiatu eta esaldi pare batean azalduko dugu zergatik aukeratu dugun.
  5. Gure ikaskideek egin dezaketen ikerketa-proposamen bat.
  6. Jostailu zientifiko birziklagarri bat egiteko jarraibideak (gehien gustatzen zaiguna), webgune honetan begiratuta: Toys from trash

 

Hausnarketa eta ebaluazioa

Ataza amaitu ondoren, une egokia izan daiteke gure ikaskuntza-egunerokoan hausnarketa egiteko. Hauek izan daitezke egin ditzakegun galdera batzuk:

  • Zer ikasi dut?
  • Prozesuan zehar zerk harritu nau gehien? Zergatik?
  • Aldatu al dut aurretik nuen iritzirik? Zein?
  • Zer izan da zailena? Zergatik?

 

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)